Rezultati iskanja
Advanced Tips
Type Example Notes
Fuzzy kettle~ Contain terms that are close to the word kettle, such as cattle
Wild cat* Contain terms that begin with cat, such as category and the extact term cat itself
Exact-Single orange Contain the term orange
Exact-Phrase "dnn is awesome" Contain the exact phase dnn is awesome
OR orange bike Contain the term orange or bike, or both. OR, if used, must be in uppercase
orange OR bike
AND orange AND bike Contain both orange and bike. AND must be in uppercase
Combo (agile OR extreme) AND methodology Contain methodology and must also contain agile and/or extreme
Results per Page:
Limit the search results with the specified tags.
Limit the search results modified within the specified time.
Limit the search results from the specified source.
Search results must be an exact match for the keywords.
Novice

Bi želeli videti še preostalo vsebino za člane? - Prijavite se tukaj!

Uporaba zaščitne opreme policistov motoristov za vožnjo trikolesnikov Piaggio MP3  - obvestilo članstvu SPS
Suzana DRAŠLER
/ Categories: Novice, Splošne novice

Uporaba zaščitne opreme policistov motoristov za vožnjo trikolesnikov Piaggio MP3 - obvestilo članstvu SPS

Zveza: pobuda Sindikata policistov Slovenije za skupni sestanek s predlagatelji zaščitne
opreme z 29. 3. 2023;

Spoštovane članice in člani SPS ter vsi zaposleni v Policiji, MNZ in IRSNZ.

V SPS smo v marcu 2023 prejeli več vprašanj in izraženih dvomov zaposlenih (predvidoma bodočih voznikov in njihovih vodij), o standardih za uporabo predpisane zaščitne opreme za uporabo in vožnjo trikolesnih motorjev znamke Piaggio MP3 500 HPE (belo-modro-rumeni, dokument št. 023-50/2023/36 (214-05), z dne 20. 3. 2023).

Avtor in podpisnik dokumenta sta se oprla na oceno, da bo imel bodoči voznik službenega trikolesnika, z vgrajenimi modrimi lučmi in sireno, vso opremo, predpisano v 34. člena ZPrCP, kjer je kot edina zaščitna oprema pri vožnji motornih koles določena zaščitna motoristična čelada.

Avtorja dokumenta sta se v zgoraj omenjenem dokumentu dodatno oprla na standarde poklica policista in k predpisani motoristični čeladi dodala taktično-protivrezne rokavice, službeni visoke čevlje (gležnarje) in dnevni komplet uniforme z uporabo zaščitnega telovnika.

V pozivu na usklajevalni sestanek danes 13. 4. 2023 smo bili posebej presenečeni nad odzivom in mnenjem predstavnika Sektorja za varnost pri delu iz Urada za organizacijo in kadre v MNZ, ki je v celoti pritrdil zastavljenim in predlaganim ukrepom in standardom, ki jih je služba predlagala in sprejela. Služba za varstvo pri delu je iskala vzporednice s tujimi Policijami po EU. Skupna ugotovitev je bila, da so trikolesniki MP3 uporabni za delo v mestih, policisti vozniki pa imajo prilagojeno zaščitno opremo, a od države do države različno. Ugotovljeno je tudi bilo, da se klasična motoristična oprema prometnih policistov motoristov za delo na trikolesnikih ne uporablja. Žal se služba za varstvo pri delu ni ozrla in ni upoštevala prakse iz Slovenije, ni upoštevala izkušenj redarjev MO Ljubljana niti drugih redarskih služb v Sloveniji, ki zaščitno opremo za voznike trikolesnikov imajo in uporabljajo. Praktično takšno, kot smo jo predlagali sami v našem dokumentu.

V SPS smo na podlagi izkušenj iz enot prometne policije in motorističnih izkušenj nasploh mnenja, da bo bodočim voznikom MP3-jev največja nevarnost pri delu predstavljala cesta in udeležba v prometu.

Zavedamo se, da je nujna vožnja, posebej nujna vožnja motornih koles specifika. Napake voznikov motornih koles - posebej na nujnih vožnjah, kjer določbe o omejitvah hitrosti za voznike ne veljajo, se pri motoristih »kaznujejo« s padcem in prometno nesrečo. Mnenja delodajalca, da največja nevarnost bodočih voznikom MP3 preti na intervencijah in pri njihovem delu, ko pridejo na kraj, kamor bodo napoteni, je njihovo mnenje. Praksa bo pokazala pravilnost sprejetih odločitev vseh služb in podpisnikov aktov, povezanih z zaščito.

Predlog Sindikata policistov Slovenije, da bi bili bodoči vozniki trikolesnikov MP3, enako kot policisti motoristi izvzeti iz nujnosti nošenja balistične zaščite (dokument št. 023-36/2019/36 (207-09) z 2. 12. 2019, ni bil upoštevan, saj je zavzeto stališče delodajalca in Službe varstva zdravja pri delu, da bo zaščitni telovnik tisti zaščitni element, ki bo v največji možni meri najboljša rešitev in kompromis, ki je nujno potreben, da bo voznik zaščiten dovolj, da delodajalec ne bo nosil posledic v primeru poškodb.

Izključno lahka zračna motoristična jakna z zaščito komolcev in ramen (ne zaščitni telovnik) bi preprečevala prehlade in kasnejša obolenja zaradi vožnje MP3-jev, pod katerimi bodo uporabniki prepoteni od vročine.

Praksa bo pokazala pravilnost sprejetih odločitev vseh služb in podpisnikov aktov, povezanih z zaščito, pri tem pa iskreno upamo, da se resen korak pri upoštevanju naših predlogov ne bo zgodil šele po nastalih posledicah, kot se je to dogajalo v preteklosti.

Z odličnimi pozdravi.

Sebastjan Korošec
generalni sekretar SPS



Številka: 3643/OBC-17/2023/1
Datum: 13. 4. 2023



Previous Article SPS - OPRAVLJANJE DEL IN NALOG T.I. SCHENGENSKIH POLICISTOV TER MOŽNOST VLOŽITVE ZAHTEVKOV - OBVESTILO ČLANSTVU
Next Article Pravica do t. i. odklopa – obvestilo članstvu
Print
1407 Rate this article:
No rating
Please login or register to post comments.
Postani naš član!

Registracija