Rezultati iskanja
Advanced Tips
Type Example Notes
Fuzzy kettle~ Contain terms that are close to the word kettle, such as cattle
Wild cat* Contain terms that begin with cat, such as category and the extact term cat itself
Exact-Single orange Contain the term orange
Exact-Phrase "dnn is awesome" Contain the exact phase dnn is awesome
OR orange bike Contain the term orange or bike, or both. OR, if used, must be in uppercase
orange OR bike
AND orange AND bike Contain both orange and bike. AND must be in uppercase
Combo (agile OR extreme) AND methodology Contain methodology and must also contain agile and/or extreme
Results per Page:
Limit the search results with the specified tags.
Limit the search results modified within the specified time.
Limit the search results from the specified source.
Search results must be an exact match for the keywords.
Novice

Bi želeli videti še preostalo vsebino za člane? - Prijavite se tukaj!

Pokojninska reforma - obvestilo
Suzana DRAŠLER
/ Categories: Novice, Novice za člane

Pokojninska reforma - obvestilo

Spoštovane kolegice in kolegi!

Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (predlog zakona) je v zaključni fazi javne razprave. Predlog zakona temelji na pogajalskem procesu v okviru Pogajalske skupine Ekonomsko-socialnega sveta (ESS) na katerem so predstavniki Vlade Republike Slovenije, sindikatov in delodajalcev od septembra 2024 do aprila 2025 obravnavali in usklajevali vsebino predloga zakona. Predstavnik SPS je na pogajanjih sodeloval v okviru Konfederaciji novih sindikatov Slovenije (KNSS – Neodvisnost).

Cilj pokojninske reforme je bil zagotovitev dolgoročne stabilnosti pokojninskega sistema in dostojnih pokojnin ob upoštevanju negativnih demografskih trendov ter ostalih dejavnikov, ki vplivajo na obseg in porabo državnega proračuna, kar je ključnega pomena tudi za pokojninski sistem.

Po zaključku javne obravnave so možne še dodatne spremembe, toda le ob soglasju vseh socialnih partnerjev, ki so sodelovali v pogajalskem procesu. Predlog zakona bo v prihodnjih tednih obravnavan skladno z zakonodajnim postopkom. Predvideno je, da bodo spremembe pokojninskega sistema uvedene postopoma in po določenem prehodnem obdobju. Ključne določbe kot so starostne meje, referenčno obdobje in odmerni odstotek se začnejo spreminjati šele s 1. januarjem 2028. Nekatere spremembe kot je predvideni t.i. »zimski dodatek« ter ukrepi za najranljivejše skupine pa bodo začele veljati že konec tega leta oziroma od 1. januarja 2026 naprej.

V nadaljevanju izpostavljamo najbolj pomembne določbe in novosti:

1. Pogoji za starostno upokojitev:
1.1. Zviševanje pogoja starosti z 60 na 62 let
- Prehodno obdobje in postopno zviševanje starosti od leta 2028 do 2035 bo potekalo postopoma,
po 3 mesece na leto.
- Pokojninska doba se ni spremenila in ostaja še naprej 40 let.
1.2. Zviševanje pogoja starosti z 65 na 67 let
- Postopno zvišanje od leta 2028 do 2035 bo potekalo postopoma, po 3 mesece na leto.
- Ohranjen je pogoj (minimalne) pokojninske dobe, in sicer 15 let.
1.3. Pogoji za predčasno pokojnino
- Od leta 2026 do leta 2035 se bodo postopoma izenačili s pogoji za starostno upokojitev (z
ustreznimi odbitki, dokler niso izpolnjeni vsi pogoji za starostno upokojitev).

Ne glede na to, da je sindikalna stran nasprotovala dvigu starosti s 60 na 62 let je slednja sprememba ostala v predlogu zakona. Vladni pogajalci so se opirali na podatke, ki kažejo, da je predvidena starost 62 let tudi ob tej pokojninski reformi še vedno zelo nizko. Tako kot je razvidno iz grafa v nadaljevanju, ki prikazuje dejansko upokojitveno starost po državah OECD, je Slovenija na predzadnjem mestu, za njo je namreč le Turčija.

 



2. Zniževanje pogoja starosti:
- Še naprej je predvidena skrb za otroke v prvem letu starosti, in sicer 6/16/26/36/48 mesecev in za
2/3 obdobja služenja vojaškega roka.
- Predvideno je tudi znižanje starosti zaradi zgodnjega vstopa na trg dela pred 20. letom. To je zelo
pomembno za vse uslužbence policije, ki bodo z delom (v policiji) začeli pred 20. letom.
- Pri pogoju 67 let je lahko skupno znižanje največ do 63 let.
- Pri pogoju 62 let pa se lahko starost zniža največ do 57 let za ženske in 58 let za moške.

3. Postopno podaljšanje zajemnega obdobja za določitev pokojninske osnove:
3.1. V prehodnem obdobju 2028–2035 se iz trenutnih (najugodnejših 24 zaporednih let) preide
na 40 let, od katerih se odšteje 5 najmanj ugodnih let.
3.2. Če ob starostni upokojitvi ni dopolnjenih vseh 40 let, je izločitev naslednja:
- 1 leto pri 28 do 30 let,
- 2 leti pri 31 do 33 let,
- 3 leta pri 34 do 36 let,
- 4 leta pri 37 do 39 let,
- 5 let pri 40 in več let pokojninske dobe.
3.3. V referenčno obdobje se ne štejejo:
- začasno ali občasno delo dijakov in študentov;
- krajši delovni čas za skrb za otroka (preračun na polni delovni čas);
- obdobje prejemanja nadomestil za brezposelnost in starševsko varstvo (namesto tega se
upošteva osnova pred začetkom prejemanja tovrstnih nadomestil).

4. Višji odmerni odstotek:
- Odmerni odstotek se bo v obdobju od 2026 do 2035 postopoma zvišal iz 63,50 % na 70 %, s
tem da v letih 2026 in 2027 ostaja enak, prvo zvišanje na 64,75 % pa bo s 1. 1. 2028.
- Ugodnejše vrednotenje pokojninske dobe po dopolnjenih 40 let pokojninske dobe (ne glede na
izpolnjevanje pogojev za starostno upokojitev).
- Višja odmera zaradi služenja vojaškega roka v primeru če oseba ne uveljavlja znižanja starosti.
- Višja odmera za skrb za vsakega rojenega ali posvojenega otroka (če se ne uveljavlja znižanje
starosti), vendar največ za 3 otroka.

5. Usklajevanje pokojnin:
- Indeksacija, ki temelji na rasti plač in inflaciji se z deleža 60/40 v letu 2025, spremeni v 50/50
v letu 2026 in takšen ostaja še do leta 2030, od leta 2031 do 2040 pa se postopoma spremeni
na delež 20/80.
- Tudi v novem zakonu je predvidena možnost izredne uskladitve pokojnin.
- Predvideno je tudi obdobno (vsakih pet let) preverjanje ustreznosti višine pokojnin glede na rast
plač ter rasti življenjskih stroškov.


6. Invalidsko zavarovanje:
- Starostna meja se poviša za dve leti.
- Določene so tudi prilagoditve v zvezi poklicne rehabilitacije.
- Predvideno je zvišanje pokojninske osnove za invalidsko pokojnino s čimer se bo zvišala najnižja
invalidska pokojnina.
- Uvedena je možnost administrativne upokojitve.
- Kategorije invalidnosti so ostale nespremenjene.
- Še naprej se bodo usklajevala nadomestila za invalidnost glede na delovnopravni status.
- Delovanje invalidske komisije: 1. stopnja – zdravnik, 2. stopnja – senat.

7. Poklicno zavarovanje:
- Pogoji za poklicno upokojitev se ne spremenijo (razen za izračun tehtane starosti se pri skupini
12/12 spremeni iz 60 na 62 let); kar je rezultat skupnih prizadevanj obeh policijskih
sindikatov.
To je zelo pomembno, saj zavarovanec pridobi pravico do poklicne pokojnine, ko v skladu z
določbami tega zakona njegova pokojninska doba, skupaj z dodano dobo, znaša 42 let in šest
mesecev (izhodišče vladnih pogajalcev je bilo 45 let) ali ko dopolni 40 let in starost 54 let (kar
velja za policiste (vladni pogajalci so nameravali dvigniti starost za dve leti).
- S skupnimi močmi smo dosegli tudi, da v času prejemanja nadomestila plače v breme
zavarovanja za starševsko varstvo v skladu s predpisi o starševskem varstvu poklicno
zavarovanje ne bo več mirovalo, temveč se bo vključevalo v zavarovanje.
- Možnost izplačila predujma pokojninskih rent ostaja čeprav so ga vladni pogajalci nameravali
ukiniti.
- V letošnjem letu je predvideno, da delovna skupina za Uredbo o merilih in kriterijih za poklicno
zavarovanje nadaljuje z delom, kar pomeni, da bomo tudi v letošnjem letu morali intenzivno
delati na tem področju, da uniformirani in ostali uslužbenci policije ne bi bili prikrajšani v
primerjavi z ostalimi poklicnimi skupinami.

8. Ostale določbe:
- Predvideno je zvišanje pogojev starosti pri vdovskih pokojninah kar velja tudi osnovo njihove
odmere ter odmero družinskih pokojnin.
- V decembru 2025 bo izplačan t. i. zimski dodatek v vrednosti 150 evrov, ki se bo v prihodnjih
letih postopoma zviševal do 250 evrov v letu 2030.
- Letni dodatek se bo še naprej izplačeval glede na višino nadomestila.


Pogajalski proces in sama pogajanja so bila zelo zahtevna. S pomočjo KNSS – Neodvisnost smo dobili možnost za aktivno sodelovanje na vseh 23. sejah, kolikor jih je bilo v tem obdobju. Skupaj s predstavniki Policijskega sindikata Slovenije – PSS smo pozorno spremljali predloge in namere vladnih pogajalcev v zvezi poklicnega zavarovanja in upokojevanja, ki je bistvenega pomena za uslužbence policije. Ob samem poteku pogajalskega procesa so bili potrebni tudi dodatni sestanki in razgovori, da smo lahko predstavili potrebo in argumente za ohranitev pogojev za poklicno zavarovanje in upokojevanje. Na koncu nam je to tudi uspelo.

V procesu pogajanj smo se v okviru KNSS – Neodvisnost prizadevali za uvrstitev in upoštevanje še dodatnih predlogov za spremembo zakona, vendar nam na koncu ni uspelo, da bi bili sprejeti. Toda kar je za uslužbence policije najpomembneje je to, da se pogoji za poklicno upokojitev ne bodo spremenili.

V sprejetem dogovoru je določena tudi zaveza, da se do 31. decembra 2026 sprejme Uredba o merilih in kriterijih za določitev delovnih mest, za katere je obvezna vključitev v dodatno pokojninsko zavarovanje, pri čemer bodo preučene tudi možnosti za čimprejšnje vključevanje ustreznih poklicev s področja zdravstva in socialnega varstva ter možnosti uvedbe diferencirane dodane dobe in usklajevanja poklicnih pokojnin.
Delo oziroma pogajanja povezana s to tematiko se bodo začela že v letošnjem letu tako, da bomo tudi pri tem aktivno vključeni s ciljem spremljanja meril in kriterijev ter da se upoštevajo vse okoliščine in dejavniki, ki predstavljajo specifiko policijskega dela. Temu področju bomo namenili pozornost tudi v pogajalskem procesu v zvezi kariernega sistema v policiji ter KPDJRV, ki trenutno poteka.

Dodatne informacije o vsebini predloga zakona so objavljene in dostopne na gov.si/pokojninska tako, da se lahko seznanite še z dodatnimi podatki in informacijami. V prilogi vam posredujemo tudi tri priloge, ki omogočajo še podrobnejšo seznanitev in obrazložitev navedenih sprememb.

Želimo še izpostaviti, da se Sindikat policistov Slovenije ni samostojno pogajal s predstavniki Vlade Republike Slovenije in žal, ni imel tako tako močne pozicije kot so to nekateri predstavljali v preteklih tednih. Kot smo navedli je predstavnik Sindikata policistov sodeloval v okviru pogajalske skupine ESS za pripravo sprememb na področju pokojninskega in invalidskega zavarovanja kot član KNSS – Neodvisnost, kateri so nam omogočili navzočnost in sodelovanje na pogajanjih, skupaj z ostalimi konfederacijami in zvezami sindikatov, v katerih so bolj ali manj sodelovali vsi sindikati v državi.

Ob tem še izpostavljamo dejstvo, da ne predsednik in ne kdorkoli drugi v imenu Sindikata policistov Slovenije ni podpisal soglasja za nov pokojninski zakon. Predstavljanje vloge in odgovornosti Sindikata policistov Slovenije je bilo predimenzionirano in neresnično.

Zagotavljamo pa, da bomo v okviru KNSS – Neodvisnost aktivno nadaljevali z delom, ki se nanaša na Uredbo o merilih in kriterijih za poklicno zavarovanje. To bo zagotovo ena izmed pomembnejših nalog Sindikata policistov Slovenije v letošnjem letu in o čemer vas bomo še obveščali.

S spoštovanjem!


Številka: 1958/OBC-12/2025/1                                                                                                          Adil Huselja
Datum: 18. 4. 2025                                                                                                                         predsednik SPS

PRILOGE:
- ZPIZ-20
- ZPIZ-20 - Obrazložitev členov
- Dogovor Vlade RS in socialnih partnerjev

Previous Article OBVESTILO SPS - VOLITVE V ORGANE SINDIKATA POLICISTOV SLOVENIJE - VOLILNI REZULTATI 2. KROGA ZA PU CELJE (za mandatno obdobje 2025-2030)
Print
10 Rate this article:
No rating

Documents to download

Please login or register to post comments.
Postani naš član!

Registracija