Izgubljanje plačnih razredov – obvestilo
Spoštovane članice in člani!
Obveščamo vas, da smo s strani Ministrstva za javno upravo prejeli odgovor na naš poziv MJU in Vladi RS, za spremembo določb Zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ki so škodljive za karierni sistem v policiji zaradi pogostega izgubljanja plačnih razredov pri premeščanju na druga DM.
V odgovoru so nas seznanili, da:
»se v letu 2024 nadaljuje usklajevanje predloga Zakona o skupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju (v nadaljevanju: ZSTSPJS) na delovni skupini, ki je sestavljena iz predstavnikov vladne strani in reprezentativnih sindikatov javnega sektorja. Na delovni skupini je bilo izpostavljeno tudi, da lahko v nekaterih primerih javni uslužbenci ob premestitvi na zahtevnejše delovno mesto izgubijo določeno število plačnih razredov napredovanj, zato je bila v predlog ZSTSPJS vnesena določba, ki v teh primerih omogoča ohranitev doseženega plačnega razreda. Predlog določa, da v primeru, ko je javni uslužbenec na prejšnjem delovnem mestu v nazivu iste ali nižje stopnje dosegel višji plačni razred, kot bi ga dosegel v skladu s pravili tega zakona o določitvi plače, do izenačitve plačnega razreda na novem delovnem mestu zaradi napredovanja v naziv ali v plačni razred, ohrani plačni razred, ki ga je dosegel na prejšnjem delovnem mestu. Določena pa je omejitev, da javnega uslužbenca ni mogoče uvrstiti v višji plačni razred, kot je končni plačni razred novega delovnega mesta.
S predlagano določbo se varuje položaj javnih uslužbencev, ki so na prejšnjem delovnem mestu v nazivu iste ali nižje stopnje dosegli višji plačni razred, kot bi se jim lahko določil ob premestitvi po pravilih tega zakona.
Če navedeno prikažemo na konkretnem primeru javnega uslužbenca, ki zaseda delovno mesto podsekretarja v enem nazivu in ima doseženih sedem plačnih razredov napredovanj ter se premesti na delovno mesto podsekretarja v dveh nazivih, bi na podlagi navedene določbe ne glede na to, da bo še vedno imenovan v naziv podsekretarja, ohranil vseh sedem plačnih razredov napredovanj.
Skladno z navedenim predlogom določbe ZSTSPJS bi torej v primerih, ki jih navajate, javni uslužbenci ohranili doseženi plačni razred. V prvem primeru, bi javni uslužbenec pri prehodu z delovnega mesta višji policist vodja izmene, ki ima dosežen 42. plačni razred, na DM pomočnika načelnika, ob imenovanju v najnižji naziv Policijski inšpektor specialist III, ohranil 42. plačni razred. V drugem primeru pa bi policijski inšpektor specialist – pomočnik načelnika, ki je v najvišjem nazivu uvrščen v končni 43. plačni razred ob prehodu na delovno mesto načelnika PP II. kategorije, ki se izvaja v dveh nazivih, in sicer policijski inšpektor I in višji policijski inšpektor III, ohranil 43. plačni razred.
Menimo, da predlagana zakonska določba predstavlja ustrezno rešitev za določitev plače javnim uslužbencem, ki se premeščajo na zahtevnejša delovna mesta in bi po splošnih pravilih glede določitve plače bili uvrščeni v nižji plačni razred, kot so ga dosegli na prejšnjem delovnem mestu.
V zvezi z vašim predlogom za imenovanje vladne pogajalske skupine za začetek pogajanj za vzpostavitev kariernega sistema v Policiji pa predlagamo, da se pri imenovanju te skupine upošteva dejstvo, da gre za karierni sistem v Policiji, ki mora upoštevati vse specifike, vezane na upravljanje s kadri v Policiji in da se v skupino imenuje osebe, ki poznajo možnosti razvoja kariere znotraj Policije. Ministrstvo za javno upravo pa bo v teh pogajanjih v okviru pristojnosti za plačni sistem javnega sektorja zagotavljalo potrebno vsebinsko in analitično podporo.«
V SPS sedaj pričakujemo, da bo Vladna stran nemudoma imenovala Pogajalsko komisijo za vzpostavitev kariernega sistema v policiji in sklicala pogajanja, saj sedaj z zaskrbljenostjo ugotavljamo, da so celo pogajanja za prenovo plačnega sistema in odpravo nesorazmerij v plačah, zašla v slepo ulico, ker je Vladna stran predlagala celo slabša izhodišča, kot jih je že predlagala v preteklosti. Prav tako je Vladna stran predlagala nekatere varčevalne ukrepe, ki niso del predhodnih dogovorov in dogovarjanj, zato menimo, da se zmanjšuje možnost, da bomo prišli do uspešnega zaključka pogajanj. Ponovno poudarjamo, da ni več časa za odlašanje, ker gre za zagotavljanje organizacije in pogojev, ki so ključni za zagotavljanje varnosti v državi.
Sebastjan Korošec
Generalni sekretar SPS
Številka: 3643/OBC-18/2024/1
Datum : 4. 3. 2024