Rezultati iskanja
Advanced Tips
Type Example Notes
Fuzzy kettle~ Contain terms that are close to the word kettle, such as cattle
Wild cat* Contain terms that begin with cat, such as category and the extact term cat itself
Exact-Single orange Contain the term orange
Exact-Phrase "dnn is awesome" Contain the exact phase dnn is awesome
OR orange bike Contain the term orange or bike, or both. OR, if used, must be in uppercase
orange OR bike
AND orange AND bike Contain both orange and bike. AND must be in uppercase
Combo (agile OR extreme) AND methodology Contain methodology and must also contain agile and/or extreme
Results per Page:
Limit the search results with the specified tags.
Limit the search results modified within the specified time.
Limit the search results from the specified source.
Search results must be an exact match for the keywords.
Novice

Bi želeli videti še preostalo vsebino za člane? - Prijavite se tukaj!

DELO ENEGA POLICISTA V PATRULJI IN OSTALO - ZAPROSILO  DELODAJALCU
Suzana DRAŠLER
/ Categories: Novice, Novice za člane

DELO ENEGA POLICISTA V PATRULJI IN OSTALO - ZAPROSILO DELODAJALCU

Spoštovane članice in člani SPS.

Obveščamo vas, da smo danes, 15. maja 2024, preko pooblaščenca na vodstvo Policije, podali sledeče zaprosilo za odgovore v zvezi zaznanih težav glede odrejanja zgolj enega policista za delo v patrulji, opravljanja nalog s pomožnim policistom ter v nočnem času in predlogom za spremembo Akta o zagotavljanju najmanjšega števila patrulj, ki jih določa direktor posamezne Policijske uprave, in sicer:


» Skupek vseh okoliščin, ki so se nekako začele v letu 2008 z neustrezno uvrstitvijo poklica policista, nadaljevale z ZUJF-om, ki je med drugim prinesel tudi prepoved novega zaposlovanja ter »prisilno« upokojevanje in nenazadnje z že nekaj let trajajočim »cvetočim« stanjem v gospodarstvu so na koncu pripeljale do tega, da v policiji beležimo velikanski kadrovski odliv. Interesa za nove zaposlitve za poklic policista je premalo, saj razpisi za šolanje za poklic policista, ne uspejo pritegniti dovolj velikega števila študentov, ki bi zapolnili vsaj razpisana mesta na Policijski akademiji v Tacnu.

Številne policijske enote, ki zagotavljajo neposredno varnost na terenu, se že nekaj časa srečujejo s podhranjenostjo, ki je zelo resna, ponekod pa že kritična. V sindikatu se zavedamo, da »notranjih rezerv«, kar je bil nekaj časa pogost odgovor vodilnih, ni več. Dodatnega kadra glede na splošno podhranjene enot, žal ne moremo potegniti ali prerazporediti več od nikoder.

Kritična zasedenost, predvsem manjših policijskih enot, se odraža v novih pristopih in organizaciji dela v enotah (na podlagi različnih aktov, naročil in pristopov vodstva PU), kar pa velikokrat pomeni predvsem podcenjevanje varnosti zaposlenih.

Načelniki policijskih enot so tisti, ki morajo izpolnjevati zahteve in spoštovati dokumente vodstva Policijskih uprav, s katerimi direktorji zahtevajo 24 urno pokritost z minimalnim številom patrulj na območju posameznih policijskih enot. Hkrati pa zaradi pomanjkanja kadra ne morejo zagotavljati varnosti zaposlenih. Dejstva kažejo na to, da v številnih enotah ni več dovolj kadra niti za 24 urno delo vsaj 1 patrulje, v sestavi 2 policistov, za vse dni v tednu. Istočasno se od načelnikov enot dodatno zahteva, da policiste »napotijo« na delo na varnostno obremenjena območja, usposabljanja ali varovanja objektov.


Zaradi navedenega vodstvo policije naprošamo, da nam poda jasne odgovore na naslednja vprašanja:

1. Ali je dovoljeno in sprejemljivo, da načelnik policijske enote na delo v (edino) redno policijsko patruljo v dnevnem času, razporedi zgolj enega policista ali policistko, ki opravlja vsa dela in naloge, ki jih določena situacija na terenu v nekem trenutku zahteva?

2. Ali je dovoljeno in sprejemljivo, da načelnik policijske enote na delo v edino redno patruljo v nočnem času, razporedi zgolj enega policista ali policistko skupaj s pomožnim policistom, ki potem opravljata vsa dela in naloge, ki jih določena situacija na terenu v nekem trenutku zahteva?

3. Kako postopati v primerih, ko en policist iz nočne patrulje zboli ali iz objektivnega razloga ne more priti v službo, pa zato na koncu policist ostane sam v patrulji? Katere interventne naloge lahko izvaja in katere naloge se sploh lahko zahtevajo od njega upoštevaje veljavno zakonodajo in interne akte?

4. Ali je dovoljeno in sprejemljivo, da načelnik policijske enote v različne začasno ustanovljene delovne skupine, ki se ukvarjajo s preiskavo in obdelavo storilcev KD, migrantov, sprovajalcev, na delo v nočnem času razporedi zgolj enega policista ali policistko, ki opravlja vsa dela in naloge, ki jih situacija zahteva?

V kolikor je gornje postopanje za delodajalca dovoljeno in sprejemljivo prosimo še za navedbo v katerih konkretnih primerih lahko pride do tega seveda upoštevaje standarde Kataloga policijskih postopkov in varnostne problematike na terenu (migrantska problematika, primeri družinskega nasilja, prijetje storilcev KD med izvajanjem kontrole prometa…).

Pomožni policisti trenutno predstavljajo nujno pomoč pri delu, in sicer z izvajanjem neposrednih policijskih nalog, saj se prav z njimi marsikje rešuje akutna kadrovska problematika. Žal pa vsi pisni izdelki, ki jih je potrebno na koncu spisati za posamezne obravnavane dogodke, potem ostanejo na plečih »rednega« policista. Posledično prihaja do preobremenitev policistov, saj se jim kopičijo pisni izdelki, ki jih ne uspejo spisati v predpisanih rokih, kar ima za posledico lahko tudi disciplinske postopke.

Policisti s terena, ki opravljajo delo v patruljah, pa tudi vodstva enot, prosijo za jasne odgovore, saj si želijo da delo poteka znotraj zakonskih okvirjev in postavljenih standardov zagotavljanja varnosti in zdravja pri delu in si ne želijo več »hoditi po robu« dopustnega. Stanje je marsikje že sedaj zelo resno, v času letnih dopustov pa bo vse skupaj samo še eskaliralo.

Zato na tem mestu predlagamo tudi, da se pristopi k spremembi Aktov o zagotavljanju najmanjšega števila patrulj. V izogib kršitvam navedenih dokumentov direktorjev PU, s strani načelnikov policijskih enot, je zato nujno potrebno, da se jasno določijo tudi verjetno širša območja, ki jih bodo morale policijske patrulje v prihodnje pokrivati v primeru pomanjkanja policistov za 24/7 urno pokrivanje nekega območja. Žal že trenutno stanje v številnih policijskih enotah vodi do tega, da se ravna v nasprotju z aktualnimi akti, ki urejajo to področje, saj vodstvo z obstoječim številom policistov enostavno ne more več zagotavljati 24 urne pokritosti terena s patruljo. Po drugi strani se v zadnjem času pojavljajo še dodatni »pritiski« uslužbencev PU na načelnike enot glede odrejanja nadurnega dela tako zaposlenim, kot tudi vodstvu enot in nenazadnje načelnikom samim.

Na tem mestu se tako, samo po sebi, postavlja logično vprašanje, in sicer kdo bo potemtakem odgovarjal zaradi kršitve internega akta direktorja v primeru, ko bodo zahteve direktorja glede pokritosti terena ostale nespremenjene, načelnik pa nima možnosti uresničiti zahtev službe, zaradi hkratnega pritiska uslužbencev PU po zmanjšanju števila opravljenih nadur? Točno se ve kdo krši npr. Zakon o delovnih razmerjih, ko niso upoštevane zakonsko določene pravice zaposlenih, ne glede na to
ali gre za prekomerne zahteve oziroma naročila službe. V vseh takšnih primerih, bo načelnik enote odgovarjal sam. Odgovornosti zagotovo ne bo prevzel nihče od uslužbencev na PU, razen, če bo načelnik razpolagal s pisno zahtevo ali vsaj z elektronsko pošto, ki predstavlja naročilo določenega uslužbenca PU ali SKP, kar pa dobro vemo, da v takih primerih praviloma ne obstaja ampak med udeleženimi poteka zgolj in samo ustna komunikacija.

Zaradi ustrezne pravne varnosti in nenazadnje v dobro načelnikov ter vodstva enot nasploh, zahtevamo, da vse nadrejene službe iz PU tovrstna naročila posredujejo pisno in se v opisanih primerih ne poslužujejo naročanja po telefonu, saj na ta način kasneje ni mogoče ugotavljati dejanske odgovornosti oziroma se le-ta na ta način zavestno zabriše.

V Sindikatu policistov Slovenije se dobro zavedamo kadrovske situacije in pomanjkanja policistov v enotah, vendar zaradi tega nikakor ne moremo pristati na nižje standarde pri zagotavljanju varnosti policistov med opravljanjem nalog v patrulji ter zaradi organizacije dela in krpanja lukenj s pomožnimi policisti soglašati s preobremenitvami zaposlenih. Kadrovskih rezerv enostavno ni več, zato tudi morebitni slogani vodstva policije »da z manj zmoremo več« enostavno niso realni, saj z manjšim moštvom enostavno ni več možno opraviti vseh del in nalog, ki so nam naložene in gre samo za zatiskanje oči pred dejanskim stanjem.«



Obveščamo vas, da vas bomo o odgovoru vodstva na naše zaprosilo obvestili.


Z odličnimi pozdravi.

Sebastjan Korošec
generalni sekretar SPS

Številka: 3353/OBC-29/2024/1
Datum : 15. 5. 2024

Previous Article VABILO K SODELOVANJU V ANKETI ŠTUDENTKE VIŠJE POLICIJSKE ŠOLE
Next Article Zaustavljanje in nadzor službenih belo modrih policijskih vozil s strani civilnega vozila GPU z modrimi lučmi in zvočnimi signali na območju PU Ljubljana – poziv
Print
31 Rate this article:
No rating
Please login or register to post comments.
Postani naš član!

Registracija