Spoštovani članice in člani Sindikata policistov Slovenije.
Na podlagi našega dokumenta pod zgornjo številko, smo delodajalca opozorili, da so na službenih vozilih za delo na avtocestah, nameščene avtomobilske pnevmatike proizvajalca Sailun in sicer v konkretnem primeru Sailun Atrezzo dimenzij 225/45ZR18, s hitrostno oznako Y (hitrostna oznaka do 300 km/h), ki so zaradi voznih lastnosti nevarne za delo policistov.
Po pridobljenih informacijah in odzivih uporabnikov, so te, prej omenjene pnevmatike nevarne zaradi lastnosti in obnašanja pnevmatik med nujno vožnjo pri velikih hitrostih, posebej pa na mokri cesti. Enako oceno je podal inštruktor na poligonu varne vožnje na Vranskem, kjer so bile te pnevmatike (nehote in nevede), preizkušene pod istimi in identičnimi pogoji, kot so trening varne vožnje opravljala druga vozila na varni vožnji.
Odgovor delodajalca, ki ga v nadaljevanju delno povzemamo, je bil sledeč:
»Kot organizacija smo zavezani k spoštovanju vseh predpisov in zakonodaje, ki urejajo varnost in kakovost izdelkov na trgu, med katere prav gotovo sodijo tudi pnevmatike nameščene na službenih vozilih ministrstva z organoma v sestavi, vendar pa ni v naši pristojnosti, da samovoljno izločimo izdelke brez ustrezne pravne podlage ali sklepov pristojnih institucij. Edine pristojne institucije, ki lahko izvedejo izključitev izdelkov iz uporabe na trgu so tiste, ki imajo zakonsko pooblastilo za izvajanje testov in ocenjevanje skladnosti.
Glede na posredovane rezultate testiranja AMZS, je povsem očitno, da omenjene pnevmatike izpolnjujejo vse zahtevane standarde. Na podlagi teh rezultatov ne spoznamo pravno utemeljenega razloga za izključitev pnevmatik iz uporabe. Še več, AMZS je v svojih objavah oziroma testiranjih poudarilo, da na letošnjem testu letnih pnevmatik nobena pnevmatika ni dobila najslabše ocene kar pomeni, da med njimi ni nobene, za katero bi odsvetovali njen nakup. Vaša podana mnenja so nasprotujoča tudi glede na posredovano primerjavo z vaše strani (AMZS), saj je iz tabele razvidno, da imajo avtomobilske pnevmatike proizvajalca Sailun Atrezzo oprijem najvišjega kakovostnega razreda A«.
V SPS se z odgovorom delodajalca strinjamo, da je sporna pnevmatika primerna za vožnjo vozil, ki se uporabljajo za hitrosti v skladu s postavljenimi omejitvami na cestah.
Vprašanje, ki se pri tem pojavlja, je, kako delodajalec označuje nujno vožnjo in vožnjo službenih vozil pri zelo velikih hitrostih?
S tem dokumentom pozivamo vse policiste in druge uporabnike službenih vozil na avtocesti, kjer so nameščene po našem mnenju nevarne in po kvaliteti sporne pnevmatike, da nas o vseh primerih prometnih nesreč z vozili s tovrstnimi pnevmatikami, takoj obvestite. Prav tako vas pozivamo, da nas obvestite o spornih deformacijah omenjenih pnevmatik zaradi posledice vožnje in visokih hitrosti, pošljite nam tudi fotografije.
Odgovor delodajalca nakazuje skrb za vaše zdravje in varnost uporabnikov vozil s tovrstnimi pnevmatikami in drugih udeležencev v prometu s tem, da so z izborom in nakupom storili vse, da so opravili racionalen/gospodaren nakup pnevmatike, ki je črne barve, okrogla in ima vse potrebne oznake na pnevmatiki.
Da je že po obstoječih testiranjih primerljivih pnevmatik, sporna pnevmatika na repu med testiranimi, je za delodajalca premalo pomembno. Zadostili so kriterijem razpisa, to je njihov odgovor, opozorilo ne nevarne lastnosti pnevmatik pri visokih hitrostih, predvsem pa na mokri cesti, pa niso ovrednotili kot resno opozorilo z naše in vaše strani.
Nujna vožnja in sledenje najhujših kršiteljev v prometu s strani policistov predvsem na slovenskih avtocestah, ki so same po sebi zelo obremenjene, ne predstavlja običajne vožnje in ne običajne uporabe vozil pri vožnji. Vsi sklopi v vozilu so pri visokih hitrostih ekstremno obremenjene, posebej pnevmatike. Ne pričakujemo nakupa najboljših in najdražjih pnevmatik za delo pod ekstremnimi pogoji zato, da bi nam imena blagovnih znamk predstavljale posebno zadovoljstvo. Pričakujemo zgolj to, da se nevarne pnevmatike umaknejo iz službenih vozil, ki se za takšne vožnje uporabljajo, zaradi varnosti vseh udeležencev v prometu.
V Sindikatu policistov menimo, da bi delodajalec moral ob tovrstnem opozorilu zadeve resno preveriti, tudi skozi odzive s terena, po potrebi pa pridobi tudi dodatne povratne informacije in teste pnevmatik pod ekstremnimi pogoji iz tujine, s čimer bi jasno in nedvoumno ovrgel naše pisanje.
Po pridobljenih povratnih informacijah s terena bomo pri delodajalcu predlagali organizacijo sestanka, na katerem bomo predstavili vse argumente in razloge za stališče, da zagovarjamo potrebo po nabavi in zagotavljanju ustrezne (dobre in odlične) opreme in materialno tehničnih sredstev za izvajanje nevarnih postopkov in delo v »ekstremnih« pogojih dela, ter tudi naredili vse, da se na vozila ne bo več nameščalo nekvalitetnih pnevmatik.
Z odličnimi pozdravi.
Sebastjan Korošec
generalni sekretar SPS
Številka: 3643/OBC-26/2024/1
Datum : 26. 4. 2024